Klaipėdos uoste vyksta bangolaužių rekonstrukcija. Šiame projekte talkiname Klaipėdos valstybinio jūrų uostų direkcijai statybos metu kylančiais teisiniais klausimais nuo pat rekonstrukcijos pradžios – jau trejus metus.
Kaip sako su projektu dirbanti AVERUS advokatė Sigita Klimkienė, bangolaužių rekonstrukcijos projektas tikrai išskirtinis, tiek dėl darbų apimties, tiek dėl jo metu kylančių teisinių iššūkių.
Trumpai, kam reikalingi bangolaužiai?
Visų pirma – dėl saugumo. Baltijos jūra gana audringa, tad norint įplaukti į uostą, reikia sulaikyti bangas ir apsaugoti į uostą įplaukiančius laivus. Naujas bangolaužis bus 5,5 m aukščio ir pritaikytas atlaikyti net 5 m aukščio bangas.
Smarki bangomūša ilgainiui apgadina bangolaužius, tad juos būtina reguliariai rekonstruoti. Šįkart siekiama ne tik atnaujinti bangolaužių liniją, bet ir ištiesinti įplaukimo zoną, taip uoste lengviau galės manevruoti net ir beveik 400 m ilgį siekiantys laivai.
Kitas aspektas – ekologija. Negalėdami įplaukti į uostą laivai laukia jo prieigose ir eikvoja kurą. Per metus tokio dydžio laivai negalėdavo įplaukti į uostą dėl oro sąlygų apie 90 dienų. Po rekonstrukcijos tikimasi sumažinti šias prastovas triskart – iki 30 dienų.
Be ekologinės, rekonstrukcija neš ir ekonominę naudą. Mat didžiausių laivų frachto kaina (para) gali siekti iki 70 tūkst. dolerių per parą, tad tokios prastovos didina krovinio savikainą.
Plačiau apie bangolaužių projektą – žiūrėkite video.